Analyse:
Beskæring/Perspektiv: Normalperspektiv – man ser det tit ”over skulderen” på den person der lytter. Enkelt fugleperspektiv, da man ser hunden. Der bruges nær- halvtotal- og totalbilleder.
Klipning/Klipperytme: Montageklipning, hurtige små klip, der skrifter med den person der taler (den talende person er i fokus).
Lys: Dunkel belysning, naturlig baggrundsbelysning
Lyd: Stemningsmusik, reallyd – en bil kører forbi, vandet fra bruseren
Budskab: Læs mere avis
Hvilke virkemidler bruges for at sælge budskabet: Der bruges et helt almindelig dagligdags scenarie, som alle kan forholde sig til, og alle kan sætte sig ind i situationen. De to personer virker meget oprigtige, på deres egen naive måde, og man for sympati for dem, men samtidig tænker man over ironien i deres udtalelse: ”vi behøver jo ikke en avis, vi har masser at snakke om”. Den underlagte intimitet, kærlighed og seksuelle spænding mellem de to, er meget tydelig for os, og bruges – som så ofte set før – til at sælge.
Jeres opstilling er rigtig god og overskuelig :D
SvarSletI har været gode til at beskrive de filmske virkemidler. Dog savner vi under beskæring, at I kommer ind på hvad beskæringen gør for filmen.
Under budskabet synes vi at I godt kunne være mere konkrete, at de bogstavligt talt ikke har noget at snakke om.
Den sidste sætning synes vi I burde uddybe mere.
Jeg synes det var rart at arbejde sammen med jeres gruppe. Det var en god konstruktiv kritik I kom med. Jeg håber også, at I kunne bruge vores kritik. Hilsen Vivian.
SvarSlet